ویژه‌برنامه «زینت سجاده‌ها» در شبکه دو سیما + زمان پخش پخش آثار دنباله دار سینمایی جهان از شبکه نمایش فراخوان سی‌وهفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد جشنواره ونیز از مدرسه فیلم «جین کمپیون» تجلیل می کند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۴ زمان پخش و تکرار سریال «فرمانروا ته جویونگ» «جیمز کامرون» فیلم سه‌بعدی کنسرت بیلی آیلیش را می‌سازد راهیابی فیلم کوتاه «آنارشی» از مشهد به جشنواره ویناروس اسپانیا اکران آنلاین فیلم کوتاه «کرگدن» پیش‌فروش بلیت‌ فیلم «زن و بچه» آغاز شد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) آخرین قسمت سریال «تاسیان» چه زمانی منتشر می‌شود؟ گریم ترسناک شهرام قائدی + عکس ماجرای شمایل امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل (ع) در سریال «مهمان‌کشی» خاویر باردم: شریک جرم اسرائیل در نسل‌کشی نباشید انتشار فراخوان جشنواره «سینما حقیقت» مروری بر سریال‌های دردست‌ساخت تلویزیون انتشار نخستین رمان «وودی آلن» سایه‌های سکوت و تاریکی | گزارشی از اجرای نمایش «خودها» در سالن بهار مشهد فیلم‌های جشنواره فجر که در صف اکران مانده‌اند
سرخط خبرها

ابلاغ نسخهٔ الکترونیک «دستور خطّ فارسی» به کانون‌های تبلیغاتی | «ویراست جدید» باید ملاک عمل باشد

  • کد خبر: ۱۸۱۲۵۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
ابلاغ نسخهٔ الکترونیک «دستور خطّ فارسی» به کانون‌های تبلیغاتی | «ویراست جدید» باید ملاک عمل باشد
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعلام کرد که نسخهٔ الکترونیک ویراست جدید «دستور خطّ فارسی» برای استفاده در انواع آگهی‌ها به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس محمدیان، با تأکید بر این‏که خط چهرهٔ مکتوب زبان است و به‌موجب اصل پانزدهم قانون اساسی باید پیرو اصول و ضوابطی باشد تا همگان با رعایت آن‏‌ها هویت خط را تثبیت کنند و محفوظ دارند، گفت: «این دستور خط را فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف درست‌نویسی‌ و حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی در نوشته‌ها، آگهی‌ها و آثار مکتوب منتشر کرده و نسخهٔ ابلاغی آن ویراست جدید مصوب جلسهٔ دویست‌و‌یازدهم فرهنگستان است.»

محمدیان هم‏چنین تصریح کرد: «دفتر تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی، در راستای پاسداشت و حفظ زبان و خط فارسی و صیانت از آن و به‌منظور اجرای دقیق قانون در نوشتار رسمی تمامی آگهی‏‌های تبلیغاتی چاپی و محیطی، سَردرِ اصناف و بسته‏‌بندی کالاها، در همکاری مشترک با فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نسخهٔ الکترونیک جدید دستور خطّ فارسی را به تمامی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور ابلاغ کرده و نظارت لازم برای رعایت این دستور خط را نیز در اکران و انتشار طرح‌های تبلیغاتی انجام خواهد داد.»

گفتنی است که در تدوین دستور خطّ فارسی مواردی هم‏چون حفظ چهره‌ و استقلال خط، تطابق مکتوب و ملفوظ، فراگیر بودن قاعده، سهولت نوشتن و خواندن و فاصله‌گذاری‌‏ها مورد توجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->